No dobra.
Po prawie 10 latach od założenia tego wątku muszę podsumować.
Wówczas mi wymienili napinacz rozrządu i tyle. Obecnie skoda jest użytkowana przez mojego tatę , ma 200 kkm przebiegu i jeździ jak nowa.
Byli tu tacy, co dawali jej max 50 kkm przebiegu - po tym silnik miał się rozsypać : )
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Ja u siebie zmieniałem na części z zestawu ale moje auto jest z 2012 roku. U Ciebie musiałbyś jeszcze chyba wymienić łańcuch, koło zębate i napinacz pompy oleju. Dokładnie musiałbyś sprawdzić po numerze silnika, do któregoś trzeba było to zmieniać, a później już nie. Filtr oleju mam cały czas ten sam Mann W712/94. W kompie nic nie musisz zmieniać jakby coś.
Zostaw komentarz:
-
-
Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
Zostaw komentarz:
-
-
Czytałem, czytałem, ...choć już upłynęło sporo czasu. Nie było tu jednak chyba o zmieniającym się kącie wyprzedzenia zapłonu i ewentualnym zdiagnozowaniu związku tego kąta z problemem rozrządu w TSI. A może jest tak, że w TSI na wolnych obrotach jest to normalne i nie świadczy o problemie ? Jak jest z tym u Was na wolnych obrotach silnika? Poza tym, może ktoś przypomni (nie mogę teraz tego znaleźć) jakie błędy się zapisują przy usterce z rozrządem i kiedy zapala się kontrolka z silniczkiem z powodu usterki w rozrządzie?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Wronek1
tak...
Zostaw komentarz:
-
-
U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?
Zostaw komentarz:
-
-
Dostał i przystał bo go wystraszyli że byle kto tego nie zrobi
Zostaw komentarz:
-
-
Nie dostał nawet wstępnej wyceny nim zostawił samochód ?? Innych cen w ASO nie można się spodziewać
Zostaw komentarz:
-
-
Kolega niedawno zgłosił się do mnie z problemem jako że mamy ten sam silnik, w jego o2fl 1.4 TSI z 2010 na Ori rozrządzie zaczął trzaskac na wolnych obrotach ale jeździł świecił też check. Pojechał do aso i diagnoza łańcuch. Odradzałem ale zostawił w ASO dziś odebrał 4.2 tyś. Na fakturze litania śrubek jakaś masakra zgodna z ich procedurami. Oprócz zestawu za 1900 o robocizny za 1000 śrubek i uszczelek ponad 30 pozycji. A po jego zapytaniu czy teraz już będzie ok do końca odp szczera że tak do następnej wymianyOstatnio edytowany przez slawko80rr; 9133.
Zostaw komentarz:
-
-
u mnie było podobnie, ale na oleju Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 od około 2 lat przestało. Rozrządu nie wymieniałem i jest OK (odpukać). Wcześniej terkotało raz z rana, raz po postoju ok. 2 godz. Latem częściej niż zimą. Może mój silnik polubił się z tym olejem. Wiosną zalałem zatem takim samym olejem i nie zamierzam zmieniać na inny, bo jest OK. Wcześniej były różne inne oleje, w tym m.in. Castrol 5W30, Mobil 1 ESP 5W30, Fuchs Titan 0W40 i na wszystkich tych olejach terkotanie powracało.
Zostaw komentarz:
-
-
Zbieg okoliczności. Przy 36 kkm wymieniałem rozrząd właśnie bez wariatora i dokładnie po 10 kkm terkotanie wróciło. Z reszta zawsze po wymianie oleju na nowy przez parę tysięcy był spokój potem zawsze wracało. Przy 100km wymieniłem całość razem z wariatorem i przejechałem już 30kkm bez tego dzwieku. W tym wątku ktoś napisał że za ten dzwiek odpowiada właśnie wadliwy wariator i u mnie to się sprawdziło.
Zostaw komentarz:
-
-
Wymieniłem rozrząd po 150 kkm po tym jak auto któregoś dnia przestało palić na jeden cylinder.
Wymieniłem komplet bez wariatora.
Przed wymianą przy odpalaniu terkotało, po wymianie była cisza przez pierwsze 10 kkm.
Po tym czasie znowu terkocze, szczególnie przy odpalaniu po dłuższym postoju (standard).
Ale zauważyłem jedną dziwną prawidłowość, która póki co działa. Jeśli odpalam auto, a chwilę wcześniej wcisnę pedał hamulca do podłogi - auto odpala normalnie.
Czy to jakiś zbieg okoliczności, czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie tego faktu?
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedDystrybutor vs. producent. To zasadnicza różnica.
Zostaw komentarz:
-
-
Manta to też "czołowy polski producent elektroniki". Chińy i tyle, tyle że tzw. lepszego sortu. Opinie są podzielone i ogólnie nie ma narzekań na te zestawy ale jednak już bym wolał chyba Febiego założyć.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisZa wymianę rozrządu na pasku (razem z pompą) to zapłaciłem 150 zł. Ale ten mechanik już o nowszych konstrukcjach (pasek pompy wtryskowej w oleju) pojęcia nie miał.
Tak czy owak wydaje mi się dziwna ta cena za cały zestaw.
Tu kosztuje tyle
sam łańcuch ślizgi i napinacz
a tamta oferta powiększona jest o
uszczelniacz wału korbowego
oring (dwie sztuki)
uszczelka obudowy rozrządu
silikon uszczelniający
FAI AutoParts to czołowy brytyjski dystrybutor samochodowych części zamiennych, wiec chyba nie chińszczyzna
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedZa wymianę rozrządu na pasku (razem z pompą) to zapłaciłem 150 zł. Ale ten mechanik już o nowszych konstrukcjach (pasek pompy wtryskowej w oleju) pojęcia nie miał.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisNie cały: Nie ma kół zębatych, wariatora, śrub. Poza tym, nie wiadomo czy łańcuch i napinacz to wersja stara czy nowa/nowsza (o ile ktoś wierzy w istotne różnice). Ale i tak jest tanio.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedNie cały: Nie ma kół zębatych, wariatora, śrub. Poza tym, nie wiadomo czy łańcuch i napinacz to wersja stara czy nowa/nowsza (o ile ktoś wierzy w istotne różnice). Ale i tak jest tanio.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedCały zestaw pudełkowy, tzw. oryginał (ten co ma samo pudełko niemieckie). Brak rachunku.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisN
Wstępnie umówiłem się na wymianę na wrzesień za 500 zł.
Czy tylko tego co pokazuje gościu na filmie czyli łańcuch, napinacz ślizgi (jak mówi do zrobienia w 3-4 godziny).
Misa powinna być osadzona na uszczelniaczu, co powoduje, że dobrze by było aby auto przestało nockę u mechanika bez odpalania.
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedNa początku trochę dupiato, bo się ma chłop nerwowe łapy, ale im dalej, tym lepiej. Po polsku słabawo (może po niemiecku lepiej), ale widać dobitnie, że ma pojęcie o robocie. Nowy łańcuch starej konstrukcji, bo bez wystających zębów - nie warto takiego zakładać.
Wstępnie umówiłem się na wymianę na wrzesień za 500 zł.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli ktoś miałby ochotę wymienić łańcuch samodzielnie
Zostaw komentarz:
-
-
Wymiana rozrządu:
po raz pierwszy : przebieg 45 tys. koszt 1700 zł ( akcja "dobra wola VAG").
po raz drugi: przebieg 115 tys, koszt:
zestaw rozrządu z przesyłką - 1.171 zł ( cena kwiecień 2019 - przed podwyżką )
robocizna ASO + silikon i pierdółki - 1.126 zł ( po rabacie ),
dodatkowo olej i filtr
przy okazji pompa wody ( szumiała ).
Zostaw komentarz:
-
-
Założyłem nowy temat: "Dziura w gazie" po wymianie rozrządu
- http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...ianie-rozrzadu
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: